Buscar este blog

lunes, 30 de enero de 2012

Comunicació audiovisual

Cada vegada ens trobem més  dins d’un món on so i imatge prenen importància i tot allò audiovisual crida la nostre atenció. Ja fa molts anys que, des de la televisió, els anunciants van saber veure el potencial publicitari de l’aparell però, avui dia, tot això ha evolucionat i podem trobar a internet tota classe d’anuncis, des dels més tradicionals i comuns fins a les campanyes més originals i innovadores. La competència entre marques és cada vegada major i la necessitat de destacar fa imprescindible treballar en uns spots que hauran de ser més enginyosos per tal de sorprendre al possible comprador.

En aquest sentit, un element clau en tot anunci és la seva realització, què es vol mostrar, com s’ensenyarà, quina forma serà més efectiva per potenciar el missatge que es vol donar...  Per poder treure el millor rendiment d’un anunci cal tenir present els plans, els angles, el temps, els moviments de càmera que es realitzaran... cada petit detall serà clau per poder transmetre aquella sensació, aquell gran impacte que permeti connectar amb la gent.

Un exemple d’anunci típic, tal hi com podríem veure a qualsevol televisió:





L'anunci és senzill, sense grans moviments de càmera però creant una sensació dinàmica gràcies al joc entre els canvis de pla i angle.
Es pot veure com va entrellaçant plans mitjos i de conjunt amb plans detall buscant que l’espectador pugui sentir certa proximitat amb l’escena però, al mateix temps, utilitza les diferents altures per donar noves visions sobre l’acció, creant així la sensació de dinamisme en l’escena. A més, utilitza aquest recurs per poder mostrar diferents punts de vista, com els angles contrapicat i picat quan el fill li explica a la mare que necessita una disfressa, el contrapicat quan la mare puja per l’escala o el pla normal, sobretot quan acaba “l’acció” la mare posant la disfressa al fill o dins del cotxe.

Per acabar deixaré un vídeo publicitari creat pensant en les possibilitats d’internet, no per emetre per televisió, de manera que permet a qui el veu interactuar i inclús triar i modificar el final de l’spot:


No hay comentarios:

Publicar un comentario