Buscar este blog

domingo, 13 de mayo de 2012

Autoavaluació




  •  Què he après en aquest mòdul TIC-TAC?

Aquesta assignatura m’ha permès prendre una major consciència del paper de les noves tecnologies en l’educació i de la importància del seu ús en la pràctica docent. Hi ha molts temes tractats dels quals coneixia potser la part més pràctica però mai m’havia plantejat res més enllà. Un exemple seria el coneixement de la web 2.0, la qual utilitzo diàriament però no havia arribat a reflexionar que no sempre les pàgines web han estat com ho són actualment o la importància de totes les novetats i actualitzacions dels programes i softwares que es poden trobar a la xarxa.

En aquest sentit, penso que el món de les TIC, i les tecnologies en general, evoluciona molt ràpidament i com a usuaris cal que ens hi adaptem a la mateixa velocitat  per no quedar “enrere”. Per tant, tot hi que la formació en aquests temes ha de ser bàsica crec que el més important ha de ser la iniciativa personal per estar al dia i descobrir tots aquests canvis i possibilitats que augment dia a dia.

Pel que fa a l’aplicació més concreta de les TIC com a futura mestre l’assignatura m’ha servit per prendre consciència real que les TIC són un recurs que cal conèixer i, sobretot, aplicar correctament. A partir de les noves tecnologies es poden millorar aspectes educatius com són la forma de treballar i plantejar les classes i aprenentatge dels alumnes, es pot treballar de forma més col·lectiva que mai, mantenint contacte amb altres centres, i tirar endavant projectes globals per compartir amb tot el món. 

Les possibilitats que ofereixen els softwares educatius son prou amplies com per poder trobar un equilibri en el seu ús, sobretot quan es parla de nens més petits, i és aquest el repte que s’ha d’assolir com a mestres, el fet de poder incloure un nou recurs i normalitzar-ho tant com ho és un llibre o un full i llapis.

  • Com he après?  
Al llarg de l’assignatura ens hem, trobat amb diferents propostes i tipus d’activitats variades per tal de poder assolir el contingut d’aquesta. Personalment, penso que en determinats moments no hem aprofitat tant com es podria les estones a classe però, en canvi, han estat importants per poder treballar aspectes com l’ús del movie maker, necessari per l’elaboració del treball de l’assignatura. 

Com a crítica, seria el fet de no aprofitar el moment en que tot el grup estava a l’aula junt i, en canvi, semblava que tothom treballava de forma molt individual o en grups reduïts.

Pel que fa al material utilitzat al llarg del curs, ha estat útil a l’hora de realitzar les tasques, així com obtenir informació per poder desenvolupar aquest blog aportant dades concretes o donant elements per a poder desenvolupar reflexions ben fonamentades. Els vídeos que hem vist a classe també han servit com a suport tot hi que he trobat a faltar tenir el link per tornar-ho a veure en cas de ser necessari.

Els treballs pràctics han estat claus per poder sentir que aprenia, el fet de posar en pràctica tots els conceptes i haver d’estructurar les noves idees per tal de realitzar una feina concreta m’ha servit per acabar d’entendre els diferents conceptes i, en el cas d’activitats com l’avaluació d’un software multimèdia educatiu, m’ha ajudat a acabar d’entendre els diferents elements que s’han de tenir en compte a l’hora d’escollir o decidir utilitzar un programa específic i prendre consciència del ventall d epossibilitats reals que existeixen a l’hora d’escollir com i amb quin recurs es vol treballar.

Pel que fa als treballs en grup i, sobretot, al treball de les TIC a l’escola, sincerament, penso que ha estat el que més m’ha ajudat a entendre el paper de les TIC al centre ja que tot hi que a les classes es parli i s’exposin certes coses, la realitat dels centres no sempre és com s’espera o es desitja. És important conèixer les noves tecnologies si el seu ús i aplicacions en l’educació però també ho és ser conscients que encara cal fer moltes coses per avançar.

Finalment, l’element més significatius de l’assignatura serà el blog, per mi ha estat molt útil poder gestionar l’assignatura a partir del blog ja que és una eina ben organitzada que permet anar posant tot allò que anem fent seguint un ordre cronològic i, per tant, és fàcil de consultar en cas de ser necessari. 

  • Què he trobat a faltar en l’aprenentatge realitzat?  
Considero que he mostrat interès per l’assignatura i he intentat actualitzant el blog de la forma adequada, buscant links i imatges per complementar els textos. No obstant això, també és veritat que no he anat més enllà, he dedicat poc temps a buscar més informació de la que es donava a l’assignatura i, potser, hauria estat bo fer més recerca sobre els diferents temes. 
 


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario